lördag 1 mars 2008

Oj vad tiden far fort fram!


Snart är det dags. Varje dag är en dag närmare "mallis-nirvana" eller vad man nu ska kalla det tillståndet som uppnås när man gränslar räsern, och med bara ben beger sig ut på solvarma mallorca vägar.
Det är så här dags man börjar fundera på om man har alla grejer klara, om man har köpt alla prylar man "bara måste ha", om byxorna verkligen sitter rätt, om formen är tillräckligt bra för att man ska kunna njuta varje dag osv.
Mina byxor sitter bra, men eftersom jag aldrig köpt "alla prylar" blev det en ny cykeldator häromdagen. Den tänkte jag glo på samtidigt som jag tokskrattar på dom solvarma vägarna i början av april.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Helvete! Bara 34 dagar kvar, formen är obefintlig efter alla jävla förkylningsdagar och brallorna sitter obekvämt eftersom kaggen är större än vanligt.

Men jag kommer ändå att njuta av varje sekund på Mallis, tror jag.....

Johan Mölleborn sa...

Oj oj oj.. De flesta grejerna är inköpta nu. Cykeldator, glasögon, slangar och ny styrlinda är fixat. Nu väntar jag bara på att dopingen ska få mig i form.
/J

Markus Lindholm sa...

Prova JD, den sägs öka din testosteronnivå något ofantligt.

Anonym sa...

Åker för första gången till Mallorca nu i vår och undrar om jag ska byta till ett compact vevparti? Vad tror ni? Är det för tungvevat med 39-25?

Patrik Skolling Möller sa...

Anonym: Hur många år cyklar du per mil ? :)

Mullig dator. Men varför med kabel ? Jag hoppas det regnar hela veckan.

//Skogling

Nypan sa...

Varföpr kabel? Dum fråga Amigo, jag jobbar ju för fan med kabel TV :-)
Nej, på riktigt, så gillar jag kabel mer. Trådlöst med baterier som dör efter 30 mil, är inge bra. Dessutom ska vi för miljöns skull hålla ner på batterierna ( fan, det sista lät nästan bra )
Jag hoppas också det regnar hela veckan. Den här veckan alltså. På Mallis vill jag se sol, serpentiner och sangria.

Johan Mölleborn sa...

39-25 funkar prima för Mallis. Körde på det förra året. I år har jag fegat ur och köpt compact.

Johan Mölleborn sa...

Gaahh! Såg just att det slog över till 21 dar. Undra om dopingen hinner verka om man börjar nu? Eller om man hinner supa bort vintercyklingen?
/J

Patrik Skolling Möller sa...

Tyvärr måste jag köpa en Strada. En wireless. Nypan har sagt det. Den jag har ser ut som månbas Apha tydligen. :)

Jävlar vad jag LÄNGTAR !!!

//Skogling

Johan Mölleborn sa...

Dagarna tickar på och magen blir större och större. Snart måste jag köpa förstärkta hjul. Såna där Clydesdale.
/J

Patrik Skolling Möller sa...

Eller hur... Det är ju fan bara skinn och ben av dig. Du ser rätt skraltig ut ditt skrälle. :)

Patrik Skolling Möller sa...

Typ 10 dagar. HÄRDA UT ! :)