tisdag 13 mars 2007

Skoglings blanka


Min TCR "Alliance" har uppgraderats totalt under vintern. Det enda som är cyklat på förra hösten är ram, gaffel, styre samt styrstam. Det som införskaffats under vintern är:
Controltechstolpe (172 gr)
SLR Kit Carbonio Flow (139gr)
Hjul DT RR 1.1 på Hügi 240-nav (1670gr)
Däck GP4000 och slangar x-light (205 + 203 gr)
Linda (40gr)
Vevparti (840gr)
Kassett (DA 173 gr)
Pedaler (316 gr)
Klingbultar i alu. (typ 9 gr mot 45 tidigare)
Flaskställ... ( 2 x 9 gr)
Jag vågar inte tänka efter om det är fler prylar men det är det antagligen. :o

Vikten ligger på 8010 gr vilket innebär att jag inte kommer kunna klaga på tung cykel iaf. Jag hade faktiskt räserpremiär idag och konstaterar att cykeln är bra mycket snabbare än vad jag är. Hjulen är kalas. Riktigt styva och vevpartiet helt fantastiskt för att inte tala om sadeln. Den var bekvämare än tv-soffan hemma. Så väl på Mallis kommer jag nog inte vara precis missnöjd med hojen i alla fall. Möjligen kommer knäna pajja i min iver uppför bergen. Men dom går väl att uppgradera nästa vinter. ;o) Ps Fast ett par Kéo Carbon -90 gr pedaler kommer nog införskaffas senare i vår. Ds
//Skogling

3 kommentarer:

Nypan sa...

Ser ut som en mercedes på 2 hjul, snygg, sober, snabb? Vi kan nog gå ihop och köpa knän. 2-pack kanske blir billigare :-o
( eller en lastbil med voltaren )

Johan Mölleborn sa...

Jag kommer käka voltaren istället för nötter till biran. :)
/J

Patrik Skolling Möller sa...

8010 gr :o(